16 de maig 2007

Part natural o amb epidural?

Per Anònim

Escrit això per si a alguna dona la pot ajudar a la seva decisió, que pot ser tant respectable una com una altra finalment.

Normalment tots els consells de germanes, mares, avies, amigues i conegudes, solament han tingut casos o d'un o un altre tipus de part, però casi ninguna de tots dos casos, jo he tingut un part de cada, i sense dubtes prefereixo amb epidural (sempre que sigui possible, es clar).

Les dones tenim el neguit durant l'embaràs de si serà o no millor, en que ens afectarà al nostre nen i a nosaltres. Tenim el neguit de que perquè nosaltres no volem passar dolor, ells potser tindran pitjor naixement, o que nosaltres no podrem sentir les sensacions o els records d'uns dels millors de la nostra vida, i que potser ens perdem un fet tant màgic com aquest.

Les que van fer per epidural, et diran que amb epidural. I algunes que no van conèixer la epidural, et diran que des de que el món és món no ha fet falta cap anestesia per portar un nen al món. I també opinen les i els que no han tingut mai parts, i això és el que més em fa riure.

Normalment hi han que no volen epidural i durant el part la demanen a crits.

Tothom opina i tothom et diu la seva. Només fa falta que diguis que estàs embarassada, perquè totes, inclosa jo (que inclús ho estic fent sense que em preguntin), t'expliquin els casos de principi a fi, però .......... mai no serà el teu cas.

Hi han frases que em van quedar en el primer part (que va ser amb epidural) com: "Los hijos se quieren más, si los tienes al natural, yo si hubiese tenido sin dudarlo, sería sin anéstesia".

No hi ha diferència notable. La sensació de portar al món un nadó, la tens en tots dos casos, i els dolors no te'ls treu ningú, solament et manca els dolors finals més forts.



Perquè amb epidural?

Diria una frase molt bèstia, i no voldria fer comparacions, però perquè al dentista et treuen una dent amb anestèsia o perquè no operen en viu sense anestesia?. No hi ha comparació possible, tenir un nadó no és una operació (en alguns casos si que comporta), i de no haver l'epidural, i si hagués solament anestesia total, preferir per preferir sempre em decantaria per ser conscient en el moment del part, però amb epidural estàs molt millor per a rebre el teu fill en tots els sentits.


A veure si deixem de ser hipòcrites!, però fins a on arriba la nostra naturalitat? ens podríem plantejar. Perquè no els tenim a casa, en lloc de a l'Hospital. Perquè pensem que és millor, que estarem més controlats. Perquè el tenim en aquesta posició tant difícil?, i no al natural que seria aclucada. Perquè ens fan tantes proves? per veure si està be. Perquè els posem tot el que està en la nostra mà per salvar-los amb medicaments, si neixen malament?

La ciència ha avançat una mica, i podem aprofitar els avanços, perquè no d'aquest?.

Jo particularment el que vaig estar en desacord, va ser en fer-me la prova de la amniocentesis, perquè comportava un risc d'abort d'un 1 per cent, i em va semblar una xifra descomunal, i sobretot el tindria el meu nen o la meva nena, sigués qui sigues, però igualment respecto a totes les que se la fan.

Em sembla una hipocresia del món en que vivim que ara hi ha la moda del part natural, primer
ho volem tenir al natural, però resulta que abans em escollit si serà apta o no per viure en la nostra societat. Quina naturalitat és aquesta?

Anónim

TOP CATALÀ

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis