27 de juny 2007

Pupil·les Dilatades

Vaig anar a veure Sherk tercer, i tornes a riure molt.

Ara ja puc anar al cinema a veure pel·lícules de dibuixos, tinc dos excuses petites, abans no en tenia i era difícil convèncer a algú que t'acompanyés, per el que t'havies de conformar en comprar alguna per veure-la a casa teva d'amagat.

No se qui tenia més ganes, les dos excuses petites o jo, per anar a veure Shrek Tercer, les anteriors em van agradar molt.

Els ulls que posa el gat amb botes de Shrek em va fer venir al cap una història. Ningú es pot resistir a aquesta mirada o a dir-li que no al que et demani.



Com casi tots sabeu, quan ens agrada una cosa o quan ens enamorem (o quan som miopes, i en altres casos de disfunció ocular, i també drogues i alcohol, també situacions de por o estresants) les pupil·les es dilaten. Ara be, aniré per camí de que ens agradi quelcom, les altres parts, per els experts en la matèria.

Un amic gitano (que a les pupil·les crec recordar que li diuen en caló "jericó o gericó", i si m'equivoco, demano perdó) em va posar al dia d'aquesta curiositat que us explicaré, i que des de aleshores intento anar més en compte, encara que els miopes i sense ulleres com jo, han de fer servir les ulleres de sol per que sempre les tenim més dilatades que els demès, i ens confonen amb compradors potencials o enamorats potencials, te les seves avantatges i desavantatges, de fet s'aconsegueix més, sempre).

Imagineu-vos passejant per un "mercadillo", àrab per exemple ( que aquests son tots uns experts en el tema), et pares a la paradeta, alguna cosa t'ha fet gràcia, i aquí el venedor ambulant que se les sap totes, i que en funció de les teves pupil·les et posarà un preu o un altre al producte que revises, sap que en traurà més diners si ens apassiona, si ens agrada o atrau, que si simplement estem mirant, solament per la mida de les nostres pupil·les.

La tècnica es fa servir a molts països, sobretot on no tenen un preu estipulat, el preu el posa realment el comprador que pagarà més si més li agrada, perquè el preu de sortida serà més alt també, i sobretot als països en que la venta es més aviat una mena de diversió, que s'aburreixen amb els compradors que estem acostumats a pagar el que diu a l'etiqueta sense negociació. La subhasta pujarà més a la sortida per les teves pupil·les.


Perquè es dilaten les pupil·les, hi han varis factors, jo us explico un:

Quan alguna cosa ens atreu, el cervell requereix mes informació visual de l'objecte d'admiració per al qual dilata les pupil·les, i així obté més llum i sens dubte més informació visual, i per això és que et brillen més els ulls ja que en dilatar-se les pupil·les entra més llum i sens dubte rebota més llum, provocant una petita brillantor a la teva mirada.


Mediterrània

TOP CATALÀ

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis