06 de juny 2007

La Rosa


En Flor el 29/30 d'abril


Començo una nova secció que fa dies que tenia pendent: Flors i plantes a nivell casolà.

Les fotos son de flors meves, de les que estem ambdues parts contentes, elles per la cura i jo pel resultat, una simbiosis perfecta, m'encanta observar-les, és una forma de relaxació com una altre, gaudeixo. Em sorprenen sempre que les miro, sempre em deixen la sensació de quelcom fantàstic que crea el nostre planeta.

En aquesta zona, el Baix Penedès, la floració és justament la setmana següent a la de Sant Jordi, per el que no poden aprofitar aquestes per a regals, i s'han de regalar aquelles d'hivernacle, a banda de que em costa molt de tallar-les, i sí me les regalen, com que no son meves, cap problema.

Les roses son flors que no necessiten gaire cura, simplement tallar-les aproximadament un pam de terra al gener, no importa l'alçada que tinguin, recuperaran a l'inici de la primavera l'alçada anterior sense problemes, no necessiten molta aigua, i millor tallar-les abans que s'assequin del tot per el primer nus que tinguin, sortiran més. Be, això últim, en les roses i en qualsevol flor.



Aproximadament poden durar entre 3 setmanes i un més en floració, més tard tornaran, però ja no amb tanta força.

Altra cosa a tenir en compte abonar, sempre aconsellen de fer-ho a la primavera i a la tardor, això també en qualsevol planta. També dir que jo aquest any ni a la tardor ni a la primavera, però ho tinc pendent, amb terra abonada en principi tenen suficient.

En aquesta zona, no se si d'altres, tenen una malaltia, com una mena de pols de color blau, trobareu en qualsevol lloc de jardineria productes que serveixen per això, i també per altres en el mateix producte com els cucs. Les papallones son molt maques, però quan veus moltes a la primavera, sobretot de les blanques, saps que tindràs erugues, i és una de les plantes que més les afecta, a les erugues les agraden molt.

Altra cosa, si surten branques des de la base de la terra, o sigui no en el tronc, si no que surten de casi a baix de tot o de terra, aquestes branques s'han de tallar, son brots bordes, no faran mai cap flor i li prendrà bellesa i salut als brots bons.

Mar

1 comentari:

;) Lapil ha dit...

Doncs jo aquest any ha estat el primer any que he pogut gaudir de les meves, tinc dues emparradores una de groga i una altra de vermella, un altre de roses vermelles molt perfumades i una "pitimini" molt xula de color grosella, resulta que fins ara, entre el pugó i el meu gos s'encarregaven de que només donessin una flor (i si floria) i fessin quatre fulles comptades... però les he posat una tanca, podat, abonat i anat netejant les flors seques i vaig per la tercera floració i cada vegada són més vigoroses.

TOP CATALÀ

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis