21 de juliol 2007

80 km/h



Fa dies que en sento parlar, i sembla que la cosa va en serio...

Jo veig dient a alguns:

"-Ens treien uns euros aquest estiu?,
-Sí. I com?,
-Dons molt fàcil, mira t'explico...
Per estrany que sembli si baixem la xifra de 100 a 80, augmentarem beneficis, a banda enganyarem al personal dient que te la finalitat de contaminar menys..."

Però, jo us diria, sí la majoria que va per aquestes zones, i en hora punta, no pot passar de 10!!! o engegades, frenades i parades!, i s'està contaminant per tots els cantons!!.

Quina mesura és aquesta?.


Jo de vosaltres, els inventors dels 80, i veien que us fan cas i tot, tornaria de nou a pensar. Què és el que es pot fer per contaminar menys?, encara que sigui sense cap benefici monetari, però si ambiental.

Una altra cosa, em sembla correcte que m'assegurin que la màxima de 80, però per signar el pacte necessitaria que m'assegurin la mínima!!!.

Mar

La reducció a 80 km/h pot acabar sent contraproduent

El RACC dóna suport a mesures que tinguin l'objectiu de reduir la contaminació local i millorar la qualitat de l'aire, però considera que la mesura de reduir a 80 km/h la velocitat màxima a la primera corona de l'àrea metropolitana de Barcelona és innecessària, tant per raons tècniques com d'aplicabilitat. Amb altres actuacions, com ara la senyalització variable, es podrien aconseguir els objectius que es pretenen.


Raons tècniques: tècnicament no està clar que una reducció com la que es proposa serveixi per a reduir les emissions de gasos i partícules. Els estudis més solvents mostren com la congestió (conducció amb engegades i frenades), i no la velocitat, és la qüestió clau. A la pràctica, no hi ha una relació linial entre velocitat i emissions.

Raons d'aplicabilitat: la mesura no considera la manera de conduir dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 km/h a vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els conductors circulin a velocitats de fins a 70 km/h i, donat cas, que aquests usuaris circulin a una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena), cosa que significaria que les emissions es disparin.

La senyalització variable, una solució possible: es tracta de la regularització de la velocitat dels vehicles en funció de quants n'hi ha a la carretera. És una regulació limitada en el temps (moments de congestió) i l'espai (llocs on es produeix la congestió), i no d'una reducció indiscriminada de la velocitat.


La Fundació del RACC va presentar un document complet d'al·legacions al Pla d'Actuació per a la millora de la qualitat de l'aire a la fase de redacció. Consultar document.

Veure mapa de les zones afectades.

Què en penses tu sobre l'aprovació d'aquesta mesura? Envia'ns les teves respostes a butlletins@racc.es

Font: Racc

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis