05 d’agost 2007

Una complicada operació sortida obliga a obrir durant unes hores dos peatges catalans

Barcelona. (EFA).- Unes retencions històriques, que en alguns moments han arribat a superar els 70 quilòmetres, han obligat avui a obrir durant sis hores els peatges de l'autopista AP-7 al Vendrell i Tarragona, una mesura excepcional que a Catalunya mai s'havia adoptat per col·lapse en el tràfic.




Desbordant les estimacions del Servei Català de Tràfic (SCT) per l'operació sortida, les primeres retencions s'han començat a concentrar en la AP-7 cap a les 7,00 del matí, i poc abans de les 14,00 hores l'autopista estava a la vora del col·lapse entre els peatges de Martorell (Barcelona) i Tarragona. Les cues, que el SCT ha qualificat de "insòlites", han motivat que els Departaments d'Interior i Política Territorial farguessin un acord amb la concessionària Acesa para obrir les barreres dels peatges, una mesura a la qual s'havia recorregut davant accidents o situacions meteorològiques adverses però mai per congestió viària.

Per aquest motiu, a les 13,45 hores s'han pujat les barreres dels peatges de Tarragona i El Vendrell, encara que a mitjan tarda, a mesura que les retencions s'anaven dissolent, la concessionària ha tornat a cobrar als conductors de forma "selectiva i intermitent", segons el director del Servei Català de Tràfic, Josep Pérez Moya.

Malgrat cert alleugeriment, la AP-7, principal via d'entrada a Espanya des d'Europa, ha anat arrossegant durant tota la tarda retencions de gairebé trenta quilòmetres, una situació que s'ha contagiat a la N-340, única alternativa a l'autopista en la zona i que ha arribat a acumular una desena de quilòmetres de cues. Davant la millorança de la situació, Acesa ha baixat definitivament les barreres d'ambdós peatges a les 19,45 hores, encara que les retencions, ja acordeónicas, seguien superant els 20 quilòmetres a l'altura de Tarragona.

El conseller d'Interior, Joan Saura, ha explicat que Tràfic havia previst per a avui circulació intensa i alguna retenció en la AP-7, tradicionalment la més conflictiva durant els caps de setmana i les operacions sortida, però que la situació "s'ha agreujat per la gran afluència de vehicles procedents de França". "Com govern no podíem estar impasibles davant aquesta situació", ha afegit Saura, que s'ha mostrat esperançat que les obres previstes en aquesta autopista, que consistiran en la construcció d'un tercer carril en el tram comprès entre la confluència d'aquesta via i la AP-2, i Vila-seca i Salou (Tarragona), "evitin en un futur que es repeteixin retencions d'aquesta magnitud". La inversió de Acesa para el tercer carril de la AP-7 sud s'aproxima als 150 milions d'euros, una quantitat que forma part del pressupost de 500 milions que la concessionària destinarà a l'ampliació de l'autopista i a l'eliminació dels peatges troncals.

Davant les reiterades queixes dels automobilistes, que duen anys denunciant que s'hagi de pagar peatges en situacions de grans retencions, el Parlament català va instar fa uns anys al govern de la Generalitat a negociar amb la concessionària Acesa l'aixecament de les barreres dels seus peatges quan es produïssin embusos importants. El primer govern tripartitt va estar negociant en 2004 amb Acesa, sense èxit, que davant aquestes situacions es reduís el preu dels peatges, tenint en compte que es cobra per un servei que no s'oferix.

A part del sector de Tarragona, la circulació ha estat avui difícil en altres trams de l'autopista, com a Castellví de Rosanes (Barcelona), Riudellots de la Selva (Girona) i Maçanet de la Selva (Girona), que han arribat a deu quilòmetres de circulació lenta. La mateixa via ha suportat cues de fins a 3,5 quilòmetres en la frontera amb França, a La Jonquera (Girona), així com de 4 quilòmetres en La Roca del Vallés (Barcelona) en direcció a Girona i de 9 quilòmetres en Castellbisbal (Barcelona) en sentit al peatge de Martorell (Barcelona).


la Vanguardia

2 comentaris:

Anònim ha dit...

vergonzoso !!!

;) Lapil ha dit...

una llàstima! nosaltres pagant sense rebre cap servei! Fora els peatges y el cobrament per enriquir-se les grans empreses.

TOP CATALÀ

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis