25 d’abril 2007

Vaig apadrinar el mot "Entremaliat"

Per Mediterrània

Barcelona, dilluns dia 23 d'abril de 2007

Benvolgudes/Benvolguts,

L’Escola d’Escriptura de l'Ateneu Barcelonès i Escuela de Escritores volem manifestar-te el nostre agraïment per haver participat en la iniciativa Apadrina una paraula. I ho volem fer avui, Diada de Sant Jordi, obsequiant-te amb un ram de roses virtual i un conte inèdit -i especilament escrit per l'ocasió- de Pep Albanell, escriptor i professor de l'Escola d'Escriptura
Així mateix, volem informar-te que avui s'ha inaugurat reserva de paraules , el nou espai virtual dedicat a la llengua on podràs trobar la paraula que vas apadrinar.

Cordilament,

Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès

escolaescriptura@ateneubcn.org

www.ateneubcn.org


www.escueladeescritores.com


Hi havien unes 8.000 paraules per apadrinar, i han aconseguit padrins per unes 3.900. La guanyadora ha sigut " atzucac ".

Primer volia apadrinar "trapella", però tenia masses padrins i padrines, per el que em vaig decidir per alguna cosa similar, "entremaliat", te una musicalitat especial, i s'entenc sense tenir que donar una definició específica, i també em fa pensar en els nens.

Ha han moltes paraules curioses, que no semblen ni mots, com "txec!", "tuturut", "tau-tau", ...

Altres que ni molt menys pensava que estarien en perill: com "malparit", o no surten al carrer els que les han triat, o... be potser solament és al meu poble que s'utilitzen... O torreta, ara entenc perquè sempre que dic "torreta" al final em diuen: ahhh! "test" o ahhh! "jardinera", encara que per mi no es el mateix la torreta és tot el test i la planta. O "tarannà", "enguany", "tarambana", "trempat", "avinentesa", "tiquis-miquis" ... que jo o en el meu entorn, sí es les fan servir. Be, es nota que em vaig mirar la lletra T, no? perquè mirava "trapella".

I més d'un miler, que mai a la vida les havia escoltat, ja siguin perquè son d'altres zones, o perquè realment ja no s'utilitzen, o que jo les desconec totalment. De totes maneres tampoc no em vaig poder memoritzar les 8000. Les podeu veure aquí a reserva de paraules.

També, hi havia l'opció d'apadrinar alguna paraula en castellà, però ...... és que ha canviat molt el castellà!... o no faig servir l'idioma tant sovint com abans, o serà que la que faig servir en cercles tancats?, no se pas!. De totes maneres no tenen la fluïdesa, ni tant de missatge com les paraules de la carta següent, i avui m'he decidit a escollir una entre elles, aquesta carta deu ser important, sortia a tots els diaris d'avui, i estava pensant en quin mot podria haver triat?, a veure si em podeu ajudar, que hi han molts que no els conec:





Hi ha, per a fer-ne la tria (i encara que podria posar la carta sencera): "costo", "gueno", "chavale", "rollao", "menore", "calídas", "podei","po", "lao", "bentana", "asentarse", "atensión", "uros"..., crec que la meva preferida és la del mapa de Google Maps, "TITUTO", sona be, sí... em quedo amb aquesta, ... algú sap que vol dir?.

I les sis paraules que m'han quedat més son "VENDO" "COSTO" "AL" "LAO" "DE" "TITUTO"!

Veure vídeo


Medierrània

TOP CATALÀ

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis