15 de març 2007

L'era tecnològica encara no ha matat la televisió tradicional

Per Mar



L'era tecnològica encara no ha matat la televisió tradicional, però entre el públic més jove és palpable la deserció d'un mitjàmedi que està deixant de ser el rei de les llars. Amb l'ambició de recuperar l'audiència adolescent - avui fascinada per les descàrregues de vídeos o música i la infinitat de possibilitats que brinda internet-, la televisió britànica s'ha abocat a les sèries interactives, dissenyades específicament per a la seva emissió a la xarxa.

En el seu més ambiciós projecte d'entreteniment on line fins a la data, la BBC acaba de presentar una sèrie completament interactiva que difondrà en internet en els pròxims mesos. Ideada pels artífexs de Gran Germà (la productora Endemol), Signs of life desenvolupa la seva trama en un poble rural anglès de ficció, Whyte,"donde ocorren coses estranyes". Amb un format de thriller que incorpora elements de ciència-ficció, aquesta proposta intenta repetir l'èxit d'una sèrie americana que a finals dels 90 ´ va ser una fita entre els adolescents, Buffy, la cazavampiros, protagonitzada per una noia californiana amb poders sobrenaturals.
lavanguardia.es

Els internautes podran visionar els vuit episodis de 20 minuts com una narrativa convencional, però també utilitzar la xarxa per participar al fòrum interactiu del programa (que imita a la popularíssima comunitat virtual Myspace).Los usuaris que vulguin emular els joves protagonistes de Senyals de vida,un grup d'aficionats a l'astrologia, podran dissenyar el seu propi perfil psicològic a partir del seu signe del zodíac, i penjar-lo al lloc web el programa.
La BBC - finançada pels contribuents- ha compromès 1,2 milions d'euros en aquesta sèrie que tindrà altres rèpliques en el futur com a alternativa per al mercat adolescent.Les xifres d'audiència són nítides: els nens britànics d'entre 12 i 16 anys dediquen menys de tres hores a veure la programació tradicional. A ells va destinada una altra sèrie que l'ens públic va estrenar el febrer passat en banda ampla, Wannabes,donde s'assagen les possibilitats que ofereixen les noves eines tecnològiques. El títol del programa al·ludeix al nom d'un club de Brighton, punt de trobada de joves aspirants a triomfar al món de l'espectacle. Els usuaris poden remetre les seves idees, música o vídeos amb l'ambició de veure'ls integrats al xou. I fins i tot incidir en el desenvolupament de l'argument enviant propostes als seus protagonistes. Com en el cas de Senyals de vida, estratègia que apunta al segment d'entre 14 i 18 anys, que ja disposa, d'espai a les pàgines digitals (bbc.co.uk/teens). La BBC ha entès que en un futur els mesuraments d'audiència acabaran centrant-se en internet. La seva web rep 16 milions d'entrades setmanals

El Bloc de la Mediterrània

Estadisticas Gratis